luni, 1 august 2011

Lansare intarziata ROAD2011



Din motive independente de vointa noastra, lansarea editiei 4 a Atlasului Digital al Romaniei, RO.A.D.2011, se amana pana la cel mai devreme sfarsitul lunii septembrie 2011.


Bogdan Condurateanu
Project Manager
Proiectul Romania Digitala
www.romaniadigitala.ro

29 de comentarii:

  1. Buna ziua!

    Lansarea este 100% dependenta de vointa dvs. V-ati lacomit sa nu fiti "furati". Puteati sa scoateti versiunea 2011 deja, pentru ca sunt oameni care au platit pentru "upgrade-uri gratuite" si nu au primit NIMIC de 3 ani. Iar versiunea 2012 sa fie cea mega-securizata, care sa iasa la timpul ei.

    Stiu ca e munca la creearea acestei harti, dar prin amanarea ei timp de 2 ani (cand era firesc sa exista deja cateva versiuni in aceasta perioada) va stricati imaginea, insa, si mai rau, stricati imaginea Garmin.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Ne-am "lacomit" sa nu fim furati? Interesanta filozofie... Data viitoare cand plecati de acasa lasati cheile in usa si eventual un bilet pe care sa scrie: "Noi nu suntem lacomi!", daca e pe asa! Poate ca o sa gasiti la intoarcere, pe langa casa goala, si un mesaj consolator scris cu pixul: "N-oti fi lacomi, dar sunteti tare prosti!"

    Eu nu cred ca toti care au platit versiunile cu upgrade gratuit vor sa duca doar ei povara financiara a finalizarii acestui efort si sa fie luati de fraieri de imensa majoritate care ne fura fara rusine. Nici nu cred ca le-ar conveni sa plateasca pentru serviciul de upgrade gratuit si acesta sa se intrerupa din cauza ca am dat faliment. Si, incidental, nu cred ca sunteti dintre aceia care au platit ceva ca sa foloseasca harta noastra, pentru ca niciunul dintre ei nu a avut nimic de comentat la directiile de dezvoltare pe care le-am imprimat sau la politicile de upgrade, desi ar fi fost cei mai indreptatiti s-o faca. Este un hop peste care eu si clientii mei platitori il vom trece impreuna sau nu il vom trece deloc. Este ca la aeroport: pentru niste nenociti care vor sa faca rau, toti trebuie sa ne descaltam si sa ne lasam controlati la piele, numai ca aicea proportia este invers. Iar pentru cei care au platit sa primeasca update-ul gratuit, asteptarea va merita cu varf si indesat pentru ca harta este absolut fara egal fata de orice altceva existent acum si in urmatorii ani in Romania.

    In fine, apropo de cei preocupati de imaginea noastra si a lui Garmin, imi vine in minte un vechi proverb romanesc: Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Sa fiti Dvs. sanatos si s-auzim de bine.

    Bogdan Condurateanu"

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru ca va plac proverbele, va spun si eu unul:

    Mandria merge inaintea pieirii si trufia merge inainte caderii. (Proverbe 16:18)

    Sincer, va doresc cadere usoara si revenire rapida.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dl-e Condurateanu.

    Daca motivul amanarii este securitatea va pot intelege... am vazut ideile astea exprimate de dm-voasta de mai multe de ori, si chiar daca este un punct valid de vedere (eu il respect, dar il consider gresit) - spuneti ca sunteti sustinut cu aceasta strategie de multi - as dori va aduc anumite argumente contra totusi.

    In primul rand este vesnica idee (o fi in origini copyright Microsoft) ca daca veti reusi sa securizati harta veti face mai multi bani... Hm, eu cred ca nu, sau nu cu mult. Oamenii nu pirateaza din placere, ci pt ca nu-si permit. In Romania este si o chestie culturala, si nu o veti schimba dm-voastra sau ministrul educatiei, iar noutatile legate de istorie, cetati, etc... sunt targetate romanilor in primul rand, cred eu. Stiu, veti spune atunci sa nu foloseasca software-ul; punct valid dar eu cred ca exista si cale de mijloc.

    2. Nu stiu care este target-ul hartii ROAD, dar cred ca mai important decat a avea harti dacice sau footprint-urile unor cetati este de a ajunge la ele, adica incerc sa va spun ca o harta neactualizata va poate aduce prejudicii de imagine mai mari decat va va aduce noile "dragalasenii" care vin cu harta; Ce este ROAD pana la urma nu o harta de rutare in primul rand?

    3. Faceti acuzatii - fondate pana la urma - la adresa celor care folosesc fara licenta harta. Chiar daca va este greu, eu va sugerez sa acceptati ideea ca intotdeuna vor fi oameni care vor pirata. Daca depasiti acest moment, va sugerez sa va ganditi cum puteti sa atrageti o parte din ei (asta a facut si Microsoft si multi altii). Aici cred aveti cea mai mare problema, strategia dm-voastra de amana update-urile nu atrag aceast categorie si as indrazni sa spun ca fortati o parte din clientii dm-voastra sa se reorinteze. Cand ai nevoie de harta up-to-date argumentele dm-voastra contra-piraterie nu conteaza (nu ca nu vi se da dreptate)

    4. Legat de punctul 3, daca vreti sa atrageti o parte din "pirati", ganditi-va sa ajustati pretul. De fapt sugestia nu este legata de pret, ci daca o faceti sa nu faceti greseala de acorda reduceri pe termen limitat, software-ul nu se vand ca rosiile. Va puteti face mult rau la business prin reduceri prost gandite...

    5. Nu mai tratati toti posibilii clienti, ca si posibili "pirati". Daca o faceti, gasiti alte scuze publice pentru diverse actiuni ale dm-voasta, si nu mai comunicati pe aceasta tema in public.

    6. Faceti va un plan de update-uri. Sa zicem unul pe an, pentru ca un client sa stie ca daca cumpara harta va putea fi up-to-date. In acest moment aveti o imagine naspa pe acest segment, si ma voi repeta este unul dintre cele mai importante aspecte pentru orice software vandut online. De fapt cu cat scoateti mai des update-urile cu atat veti incuraja mai mult achizitionarea de licente. Licenta cumparata (mult mai ieftina) pe harta sa dea dreptul la download pe un termen limitat (1an max 2 ani), si nu lifetime update.

    C-am asta v-as sugera eu sa faceti; din nou, va respect punctul de vedere dar consider ca gresiti pe mai multe planuri. Mi-am permis sa va scriu, pt ca nu am vazut nimic coorent ca si mesaj de a lungul aniilor din partea fun clubului, si respect munca depusa de dm-voasta si a colegiilor in ROAD. Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  5. I.
    Domnule Mcskskty,

    (presupun ca nu acesta este numele Dvs. dar trebuie sa ma adresez cumva Dvs.
    desi nu ati avut amabilitatea sa va prezentati. Ne cunoastem? ;) Apreciez timpul, rabdarea si tonul cumpatat pe care l-ati folosit in prezentarea argumentelor Dvs. si voi incerca sa va raspund in acelasi mod, avand in vedere ca ati ridicat niste probleme de interes general a caror lamurire va aduce un strop de lumina in lumea celor care utilizeaza deja sau planifica utilizarea unui GPS Garmin.

    >>In primul rand este vesnica idee (o fi in origini copyright Microsoft)
    >>ca daca veti reusi sa securizati harta veti face mai multi bani... Hm,
    >>eu cred ca nu, sau nu cu mult.
    R: fals. Atata vreme cat harta a fost securizata am facut mai multi bani.
    Stau dovada in acest sens cifrele noastre de vanzari din anii 2005-2008.

    >>Oamenii nu pirateaza din placere, ci pt ca nu-si permit.
    R: fals, din nou. Stiu cui vindem fiecare echipament si categoriile de clienti care sunt cum ar veni clientii nostri traditionali: business-uri, doctori, avocati si patroni nu mai cumpara echipamentele cu harta nici macar preincarcata. Oameni care au bani si care si-ar permite sa plateasca.

    >>In Romania este si o chestie culturala, si nu o veti schimba
    >>dm-voastra sau ministrul educatiei, iar noutatile legate de istorie,
    >>cetati, etc... sunt targetate romanilor in primul rand, cred eu. Stiu,
    >>veti spune atunci sa nu foloseasca software-ul; punct valid dar eu
    >>cred ca exista si cale de mijloc.
    R: posibil sa fie o chestie "culturala" furtul pe net. Furtul, in general, ar fi nu o chestie culturala, ci un sport national daca nu ar exista codul penal. Oamenii nu se comporta civilizat pentru ca au o constiinta sociala, ci pentru ca le este frica de consecinte. Momentan, pentru furtul pe net nu exista consecinte vizibile si de lunga durata, iar cei care ar trebui sa neprotejeze au alte prioritati: fonograme, filme, etc. O sa vina insa si ziua aceea in care a fura ceva de pe net va avea niste consecinte atat de dureroase incat cel tentat se va gandi de doua ori. Pana atunci insa trebuie sa ne luam soarta in maini si sa facem ceva.

    >>2. Nu stiu care este target-ul hartii ROAD, dar cred ca mai important
    >>decat a avea harti dacice sau footprint-urile unor cetati este de a
    >>ajunge la ele, adica incerc sa va spun ca o harta neactualizata va
    >>poate aduce prejudicii de imagine mai mari decat va va aduce noile
    >>"dragalasenii" care vin cu harta;
    R: Acolo unde am adaugat obiective pe harta am imbunatatit major reteaua de drumuri pana la acel obiectiv si in imprejurimile acestuia. Asa am facut dintotdeauna, spre deosebire de niste baieti care vand le nestiutori publicitate prin Rich POIs (inclusiv pe platforme Garmin) fara sa le spuna la clientii lor ca nu au contracte cu noi sa le includem in harta si fara sa-i asigure pe platitori ca exista drumuri care sa duca pe harta catre punctele platite de acestia... Bani aruncati! Revenim: Obiectivele istorice si culturale nu sunt niste "dragalasenii" decat pentru cineva care nu are studii superioare, or categoria asta de clienti este targetata deja de alti competitori ai nostri cu argumente solide: preturi de nimic si update-uri gratis. In viata insa, platesti exact cat face si daca nu esti intelept inveti pe pielea ta. Referitor la prejudiciul de imagine: cred ca am avut pana acum 4 clienti (din cateva zeci de mii) care au returnat produsul pe motiv ca acoperirea cu harti era nesatisfacatoare...

    >>Ce este ROAD pana la urma nu o
    >>harta de rutare in primul rand?
    R: cat se poate de gresit. ROAD este Atlasul Digital al Romaniei, o harta topo si rutabila. Rutabilitatea este doar o functie/finalitate a acestui produs. Este o parte - esentiala - dintr-un context mai larg, precum este sistemul circulator (inima, vase, sange) al unui om viu.

    RăspundețiȘtergere
  6. II
    >>3.
    R: Ca om trebuie sa stiti lucrul acesta despre mine: nu accept sa fiu furat.
    Sub niciun motiv si de catre nimeni. Mi-am condus viata dupa principiul: ce tie nu-ti place, altuia nu face! Am dosarele pregatite ale tuturor celor care au vandut amatorilor de chilipiruri, la un moment dat in timp, harta furata de la mine. Atentie, nu ale celor care au furat pentru ei, ci ale celor care au facut bani vanzand marfa furata. Nu le-am facut nimic nu pentru ca mi-ar fi fost mila de copii lor, ci pentru ca motivul pentru care fac asta este ca exista cerere pe piata... As fi dat de pamant cu cativa, dar nu as fi rezolvat problema de esenta si anume ca exista posibilitatea tehnica a ofertei pe piata. Dupa ce aceasta posibilitate tehnica va fi invalidata, cei dispusi sa foloseasca o harta deosebita vor reveni la noi.
    Nu-mi este clar rationamentul Dvs. referitor la atragerea piratilor prin update-uri dese: Pai daca sunt gratis, de ce ar mai da bani pe ele, daca vin in continuare? Sau sa ma astept sa existe un reviriment de constiinta de la cineva care a furat deja? :)) Chiar Dvs. imi dati dreptate in fraza
    urmatoare: "Cand ai nevoie de harta
    up-to-date argumentele dm-voastra contra-piraterie nu conteaza". Acum poate ar fi necesara o nuantare: Eu nu am amanat update-urile, ci publicarea acestora. Pentru cineva dinafara este acelasi lucru, dar in esenta lucrurile nu stau asa. Se munceste intens la update-uri, s-a adus la zi harta, dar nu a fost facuta publica. Este diferit de ce fac altii si anume sa publice update-uri in care nu se intampla nimic nou, sau in care nu sunt in stare sa zica la modul concret ce anume s-a adaugat.
    Mai trebuie facuta si o alta precizare: ROAD2009 - ultimul update - a vandut pana acum mai multe telefoane cu Symbian si WM decat Garminuri (luate de la noi sau de afara). Mai multe in sensul cu un ordin de marime mai multe (10x pentru cine nu pricepe). Am vazut forumuri in care se dau explicatii cum poate fi incarcata pe Mio. Posibilitatea de a o incarca pe Garminuri importate din alte parti a facut distribuitorii nostri sa abandoneze canalele oficiale de distributie si sa plece la cumparat echipamente Garmin de aiurea de prin Europa si America. De ce mai crede cineva ca ar trebui sa continui sa alimentez aceste tendinte/piete? Oricum imi voi revizui drastic politicile de distributie in asa fel incat pretul mai bun sa se duca la clientul final si nu in buzunarele intermediarilor, chiar de-ar fi sa renunt la marea majoritate a dealerilor actuali care au stat langa noi doar cata vreme le-a fost cald si bine si drept rasplata acum creeaza probleme si confuzie pe piata.

    RăspundețiȘtergere
  7. III

    >>4.
    R: Iarasi cat se poate de fals. Ma uit la discutiile de pe diverse forumuri unde diversi pirati se cearta intre ei si scad preturile in aceasta competitie ad-hoc de pe piata neagra. Daca harta este 700 lei, o vor vinde cu 70, daca este 70 lei o vor vinde cu 7. Sunt indivizi care nu au loc de munca, nu au familii, tineri si la care singura sursa de venit sunt combinatiile de acest gen. Sunt altii, "bunii samariteni", care au forumuri in care dau consultanta gratis cum se poate fura harta noastra. Nu pot sa vand cu 7, nici macar cu 70 lei acest produs: a costat prea mult realizarea lui. So far undeva la jumatate de milion de euro... dar nu sunt atat de nepregatit in economie cat sa nu inteleg conceptul de pret fixat pe piata cererii si ofertei, numai ca in prezenta pirateriei acest mecanism regulator al pietelor functioneaza deformat. Asadar rezolvam intai cu pirateria si daca cineva din competitorii nostri vine cu un produs similar cu al nostru, scadem preturile. Chiar si asa spuneti-mi, va rog, cine - in deplinatatea facultatilor mentale - da 7 lei cand poate descarca gratis de pe net? Cu "promisiunea" disponibilitatii de upgrade-uri "gratuite"?? NIMENI.
    Acum , referitor la reduceri: va fi exact o luna de la data lansarii lui
    ROAd2011 in care va fi o reducere pentru clientii actuali si noi. Oricum exemplul cu rosiile este prost d.p.d.v. economic, sunt marfa sezoniera si perisabila, ce vindem noi este un produs de folosinta indelungata.

    RăspundețiȘtergere
  8. IV
    >>5.
    R: tind sa va dau dreptate aici, dar, vedeti Dvs., problema securitatii hartilor a fost cea care a impiedicat lansarile de update-uri, nu altceva...
    Nu am ce scuze publice sa-mi cer pentru ca nu am gresit cu nimic ca sa ofer cuiva scuze - publice sau nu. Este oricum interesanta optica cum ca eu trebuie sa-mi cer scuze pentru ca altii fura la greu...

    >>6.
    R: odata rezolvata problema securitatii vom scoate si noi update-uri trimestriale, nu este nici-o problema in acest sens. Apropo de imagine
    naspa: Singura parere care conteaza pentru mine este cea a clientilor platitori. Nu mi-am propus sa candidez la prezidentiale ca sa ma iubeasca toti romanii. Sunt asta care sunt, fara alte fasoane.

    RăspundețiȘtergere
  9. >>De fapt cu cat scoateti mai des update-urile cu atat veti incuraja mai
    >>mult achizitionarea de licente. Licenta cumparata (mult mai ieftina)
    >>pe harta sa dea dreptul la download pe un termen limitat (1an max 2
    >>ani), si nu lifetime update.
    R: Vor fi preturi mai mici pentru software-ul downloadat versus cel vandut pe CD cu manual si in tipla. Nu exista in industrie harti cu termen superior de valabilitate in timp, desi tehnic exista aceasta posibilitate. Imi inchipui ca un client in postura sa-l lase harta cand este in mijlocul unei calatorii nu se simte tocmai grozav. Am vrut sa inchiriez harta cu tarif pe zi, dar colegii de la vanzari mi-au spus ca este prea complicat si ca lumea nu doreste asa ceva. Poate un strain care vine in Romania si sta doar 7 zile pe an ar fi fost interesat... Din ce am vazut eu pe piata lumea - cel putin in segmentul de piata vizat de noi - isi doreste siguranta ca vor avea harti de calitate pe termen lung, motiv pentru care harta noastra (chiar si versiunea 2008) inca se mai vinde - cel putin 5 saptamanal. Clientii nu cumpara neaparat acoperirea din 2008, ci siguranta ca daca apar schimbari, au cu cine sa discute sa le implementeze, nu ca sunt purtati pe drumuri cu promisiuni desarte.

    >>C-am asta v-as sugera eu sa faceti; din nou, va respect punctul de
    >>vedere dar consider ca gresiti pe mai multe planuri. Mi-am permis sa
    >>va scriu, pt ca nu am vazut nimic coorent ca si mesaj de a lungul
    >>aniilor din partea fun clubului, si respect munca depusa de dm-voasta
    >>si a colegiilor in ROAD.
    R: iarasi ma doare ca nu se sesizeaza "nimic coerent ca si mesaj". Pare ca ati fi din industria marketingului ;) Mesajul a fost foarte clar de la bun
    inceput: vreau sa facem singura harta a Romaniei care sa reziste de-a lungul timpului. Sunt unii care isi imagineaza ca o asemenea harta ar fi definita de POI-uri si drumuri. Cat de putin adevarat: POI-urile sunt business-uri care au o valabilitate efemera, drumurile se schimba atat de usor calitativ, acoperire, importanta, sens, numar de benzi, restrictii de manevra, denumire si chiar si apartenenta, sunt la fel de efemere ca si zilele noastre. Nu numai asta este Romania pentru care am vrut eu sa fiu martor, desi avem nevoie de aceasta Romanie zi de zi. Romania pe care am vazut-o eu este tacuta, bogata, fabuloasa, magnifica. Este egala Europei in toate sensurile, dar noi, ca popor, am uitat asta sub presiunea zilei de azi si neavand la dispozitie decat TV, internet si carti proaste de istorie scrise de straini.

    Dincolo de partea de suflet, ROAD ii va ajuta pe romani sa constientizeze valorile pe care le au in jurul casei si de care nu stiu, vor ajuta autoritatile locale si centrale sa faca strategii coerente de dezvoltare zonala si regionala, va genera vectori noi de turism si fluxurile de bani aferente. Daca ar fi avut continutul lui ROAD2011 atunci cand au planificat traseul initial al lui A2 pe dealurile de la sud de valea Carasu s-ar fi scutit milioane de euro pentru devierea autostrazii de la inceput, in faza de proiect, prin zone care sa nu fie atat de bogate arheologic. Modelele 3D ale siturilor istorice vor atrage turisti care isi vor dori sa le vada la fata locului, pe viu, ii vor intoarce in tara pe generatia actuala de amatori de all-inclussive in Bulgaria. Harta noastra va ajuta tara sa creasca si pe noi toti sa prosperam.

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma bag si eu aiurea, sper sa va ajute.
    Sunteti mult prea lipsit de tact sa jicniti (chiar si prin intermediul unui proverb)un posibil client, iar atitudinea dvs este observata si de alti posibili clienti.
    Solutii de ocolit protectiile software, au fost dintotdeauna, si vor fi si pe viitor. Cred ca este suficient sa aveti o protectie buna, care sa tina departe utilizatorul obisnuit de tentatie.
    Prin comparatie cu exemplul dvs despre casa, toti incuiem usa, si stim ca 99% din oameni nu vor avea acces la bunurile noastre. Dar, suntem constienti ca sunt solutii sa ne fie sparta usa, dezactivat sistemul de securitate, etc.
    Cred ca toata cheia sta in update-uri. Folositi
    informatia perisabila (sensuri giratorii, sensuri unice, limitatoare de viteza, poteci ce se schimba la cativa ani, informatii din puncte de interes) ca si forma de constrangere a utilizatorului ce pirateaza sa treaca la produsul platit. Utilizatorul se va simti in siguranta cand va sti ca are ultimile informatii, si va obosi sa pirateze harta de 2-3 ori pe an (presupunand ca faceti update-uri asa des).

    Va dau exemplul personal, am avut Europe NT 2012 piratat dar perfect functional, am fost incantat de progresele facute, am considerat ca merita sustinut efortul, si am considerat ca este foarte bine sa am update-uri oricand apar.
    Acum am varianta City Navigator Europe NT 2012.20 LMT. Imi doresc sa pot face acelasi lucru cu Road.
    Deocamdata, perceptia mea (probabil ca veti combate cu argumente, dar eu, personal, acum asa va percep) este ca navighez in Romania cu City Navigator, iar la munte ma plimb folosind o harta gratuita OMP Romania pentru ca stie multe trasee si obiective montane.

    Astept in continuare cu nerabdare road, si sper sa ma convinga ca merita cumparat.

    va doresc mult calm!

    RăspundețiȘtergere
  11. Stimate Domn,
    Ma bucur pentru Dvs. ca ati ales sa intrati in legalitate si va urez succes in utilizarea hartilor pe care le-ati mentionat.

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  12. Dl-e Condurateanu,



    Multumesc pt clarificari. Nu ne cunoastem; imi era clar ca nu voi putea sa va conving; v-ati format dealungul anilor o idee destul de "rigida" in aceasta privinta si poate aveti dreptate. Ce le spun eu cunoscutilor mei este sa asculte ideea mea, si in momentul cand vor primi feedback de la altii care sustin aceeasi idee, in momentul ala sa se intrebe: ca poate totusi...



    In continuare voi aduce clarificari la pctele unde mi se pare ca poate nu ati inteles.



    1. Nu sustin ca stiu mai bine, dar cred ca ati vandut din cauza pietei. Harta nu a fost mai sigura in 2005-2008. Cred ca senzatia dm-voasta asupra pirateriei este amplificata de numarul mare the smartphone-uri aparute pe piata.



    In 2005-2008 harta de la Garmin era mult mai slaba, acoperire in RO cvasi-inexistenta. Harta pt iGo era si ea mai slaba. Pozitia RoAD in piata era mult mai buna. In acest moment lucrurile nu mai stau chiar asa...



    2. De cand va stiu (declaratii pe net) acelasi mesaj, "va veni ziua cand..." - sunteti idealist (este o calitate majoritatea timpului - si eu sunt); dar va sugerez sa va consultati cu altii mai pragmatici pe acest segment doarece sunteti prea afectat. Sper sa nu mi-o luati in nume de rau.



    Cred ca am uitat sa mentionez data trecuta, dar ROAd targeteaza doua tipuri de persoane (scenarii de utilizare). Majoritaea timpului este este un avantaj faptul ca cele doua exista intr-o singura harta (vezi discutie update-uri ca si preconditie), totusi mi se pare ca puneti totul sub o singura umbrela. Argumentul cetatiilor nu este puternic pentru omul care vrea sa ajunga la mare. Da, odata ajuns la mare (scenariu1) va putea vizita obiective si afla lucruri greu de aflat altfel - sa vada footprint-ul ruinelor de la Tomis de ex. (scenariu2). Incerc doar sa va atrag atentia ca sunt lucruri diferite si sincer nu are legatura cu studiile superioare doar in mica masura, sunt oameni iubitori de natura si istorie in ambele categorii. Si inca ceva, nu neglijati faptul ca in momentul conducerii avalansa de detalii nelegate de itinerariu nu este intotdeauna un plus, cateodata este enervant faptul ca ai linii de contur (altitudine, comuna, etc...), de multe ori este un plus bineinteles.



    3. Cred ca ati inteles gresit, nu trebuie sa dati update-uri gratuite lifetime; eu va sugerez sa vindeti licente care includ update-uri pe 1an sau 2ani. Este o nuanta totusi fata de ce faceti in momentul actual.



    4. Eu cred ca gresiti. Daca pretul va scadea si numarul de update-uri va creste eu cred ca este totul data ptca numarul de licente vandute sa creasca (vezi si punctul 3). E mult de discutat aici, tine de filozofia fiecaruia, politica etc...



    Daca faceti discount pentru o luna faceti o greseala, oamenii care cumpara prima luna ar cumpara oricum, logic ar fi sa faceti reducere dupa un timp - acum pentru ROAd 2008 deoarece nu mai aveti un update de mult timp. Sugestia mea (cat o valora de la un anonim) sa reduceti pretul si sa nu faceti discounturi.

    RăspundețiȘtergere
  13. 5. Incercam sa va sugerez sa nu mai abordati acest subiect al piratieriei cum o faceti acum; adica sa nu motivati amanarea cu ceva argument antipiraterie, nu cred ca clientii sa vor simtii mai bine. Si da tocmai, si pe mine ma deranjeaza controlul de securitate de la aeroport, dar ce cred eu ca este gresit aici, este reactia exagerata(controlul in sine). Toti vrem sa trecem demni de controlul de securitate - tot asa vor si clientii sa fie tratati demni, nu ca posibili... Sper sa intelegeti.


    6. Problema securitatii eu sunt sceptic ca o veti putea rezolva.

    Si apropo, sa stiti ca si un pirat multumit de harta va poate face "mai mult bine" indirect, decat un nepasator (persoana care nu foloseste GPS de ex) sau unul care promoveaza harti iGo. Lucru inteles de Microsoft cu multi ani in urma.

    Ma voi repeta, update-urile dese descurajeaza pirateria. Si sa ne uitam catre viitor, in cativa ani hartiile, cel putin interfata cu GPS nu va mai fi statica, pozitia in care veti fi atunci cu harta ca si cota de piata si ca si nr-de useri va fi esential.


    Pt final, nu cred ca este cineva care sa va puna la indoiala buna credinta si devodamentul. Eu va doresc mult succes in continuare si sunt convins ca noua harta va aduce ceva de valoare.

    RăspundețiȘtergere
  14. "Stimate Domn,
    Va multumesc din nou pentru amabilitate si sugestii.

    Din pacate realitatea este ca NUMAI din cauza pirateriei nu am mai emis update-uri. Am avut in permanenta date consistente noi si puteam scoate fara probleme update-uri la 3 luni. Asa o sa facem dupa ce rezolvam cu problema securitatii. Demnitatea individului supus controlului la aeroport trebuie sa faca loc securitatii colective.

    Referitor la toate datele extra - niste indivizi le numesc "balast" pe unele forumuri sunt doua probleme aici:
    1. Noi facem un Atlas Digital al Romaniei si ca atare domeniul pe care il acoperim este mult mai mare decat ceea ce intereseaza pe un sofer care muta marfa de la A la B. ROAD incearca sa suprinda Romania in toata complexitatea ei si fiecare va gasi in Atlas ceva de interes;
    2. Daca cineva nu gaseste decat "Balast" asta spune ceva despre nivelul de educatie al individului. Repet, harta noastra se adreseaza unui public care - chiar daca nu are studii superioare - doreste sa stie mai mult despre Romania.

    Aceeasi idee o vehiculati ca si cei dinainte, intr-o alta forma. Primul a spus ca este cumva moral incorect (sunt "lacom") sa nu ma las furat. Pedeapsa divina va cadea pe mine pentru exces de "mandrie/trufie" ... Altul spune: o sa te furam pana cand o sa obosim sa te furam, cu toata protectia ta cu tot. Altul spune: bai, fi baiat finut si scade preturile si s-ar putea sa nu te mai furam. Eu le spun tuturor: sa fiti sanatosi si s-auzim de bine. Prefer clientii platitori in dauna piratilor "binevoitori". Nu ma intereseaza review-urile pozitive ale celor care imi fura munca. Dvs. numiti rigiditate ceea ce eu numesc fermitate. Fermitate care vine dintr-o coloana vertebrala dreapta si sapte ani de acasa. Subiect inchis.

    Ideea cu luna de reduceri e simpla: le va lua cam 2-3 saptamani sa se prinda ca nu se poate sparge si inca o saptamana sa se decida daca vor sa beneficieze de reducere ;)
    Sa aveti o zi buna,

    Bogdan Condurateanu"

    RăspundețiȘtergere
  15. Continuare
    "Daca faceti discount pentru o luna faceti o greseala, oamenii care cumpara prima luna ar cumpara oricum, logic ar fi sa faceti reducere dupa un timp - acum pentru ROAd 2008 deoarece nu mai aveti un update de mult timp. Sugestia mea (cat o valora de la un anonim) sa reduceti pretul si sa nu faceti discounturi.
    R: Corect, aici va dau dreptate. Nu o sa mai facem promotie la lansare.

    Cred ca am uitat sa mentionez data trecuta, dar ROAd targeteaza doua tipuri de persoane (scenarii de utilizare). Majoritaea timpului este este un avantaj faptul ca cele doua exista intr-o singura harta (vezi discutie update-uri ca si preconditie), totusi mi se pare ca puneti totul sub o singura umbrela. Argumentul cetatiilor nu este puternic pentru omul care vrea sa ajunga la mare. Da, odata ajuns la mare (scenariu1) va putea vizita obiective si afla lucruri greu de aflat altfel - sa vada footprint-ul ruinelor de la Tomis de ex. (scenariu2). Incerc doar sa va atrag atentia ca sunt lucruri diferite si sincer nu are legatura cu studiile superioare doar in mica masura, sunt oameni iubitori de natura si istorie in ambele categorii. Si inca ceva, nu neglijati faptul ca in momentul conducerii avalansa de detalii nelegate de itinerariu nu este intotdeauna un plus, cateodata este enervant faptul ca ai linii de contur (altitudine, comuna, etc...), de multe ori este un plus bineinteles.
    R: Aici nu ar trebui sa fie alegerea celui care face harta ce anume sa se afiseze pe ecran, ci a softului de navigatie, care nu este in mainile noastre. Pe un soft de masina nu ar trebui sa apara curbele de nivel deloc, pe timp de noapte se pot confunda cu drumurile de categorii mai mici. Versiunile anterioare de la softurile Garmin permiteau o customizare a detaliilor, cele mai noi, nu. Decizia Garmin. S-a ajuns ca pe versiuni de aparate superioare sa nu se mai afiseze POI-urile si in ciuda insistentelor noastre nu s-a revenit asupra acestei decizii. Foarte multe imbunatatiri si bug fix-uri au la baza rapoarte de-ale noastre si ale clientilor nostri, dar noi putem doar sa sugeram. Ar trebui sa incercati harta cu detalii mai putine, poate mai dispar din elementele extra nedorite.

    3. Cred ca ati inteles gresit, nu trebuie sa dati update-uri gratuite lifetime; eu va sugerez sa vindeti licente care includ update-uri pe 1an sau 2ani. Este o nuanta totusi fata de ce faceti in momentul actual.

    R: este o idee de considerat. Merge la aparatele cu harta preincarcata.

    RăspundețiȘtergere
  16. 2. De cand va stiu (declaratii pe net) acelasi mesaj, "va veni ziua cand..." - sunteti idealist (este o calitate majoritatea timpului - si eu sunt); dar va sugerez sa va consultati cu altii mai pragmatici pe acest segment doarece sunteti prea afectat. Sper sa nu mi-o luati in nume de rau.
    R: Din pacate nimic nu se misca nicaieri fara o doza de idealism (EU, NOI, VOI, TOTI). Oamenii pragmatici au un orizont limitat de perceptie (EU, MINE). Cineva trebuie sa aiba o vedere de ansamblu. Daca te uiti de sus, vezi ca toate sunt interconectate, se disting cauzele si efectele si pe baza lor se determina tendinte. Suntem intr-o pozitie in care putem accentua o tendinta (cea de interes turistic pentru Romania) si asta facem. Va fi bine pentru Romania, va fi bine si pentru noi, cetatenii ei. Iar daca iei in consideratie si factorul timp, iti dai seama ca tara a fost aici mult inainte ca tu sa apari in peisaj si va fi multa vreme dupa ce vei dispare de acolo. Si tot ce poti sa faci intr-o viata de om este sa-ti faci bine treaba pe care esti platit s-o faci, sa adaugi valoare sistemului din care faci parte. Este adevarat ca ne-a fost bine cat a fost tuturor bine. Este aceeasi idee, ca ne este bine fiecaruia daca ne este bine tuturor.

    Cineva o sa zica acum: "pai, bine, noua, piratilor, ne-a mers tare bine, am folosit munca ta si nu a trebuit sa platim nimic pentru ea. Si uite ce multi suntem si ne tot inmultim de la o zi la alta pentru ca exemplul nostru este pragmatic si demn de urmat. Restul care platesc sunt niste prosti. Si cei care mai contribuie la harta sunt niste fraieri, pentru ca noi primim totul fara nici cel mai mic efort. Noua ne este tare bine si vrem sa ne fie in continuare tot asa. Treci mataluta la treaba si hraneste-ne, nu ne intereseaza ca mori de foame". Daca ar fi sa fac o comparatie cu celulele unui organism, ce am descris mai sus se potriveste cu o boala cumplita: Cancerul. Poate asa o sa fie mai clar de ce sunt atat de impotriva tagmei respective!

    Nu sunt idealist la modul idiot - daca as fi fost as fi dat drumul la harta demult si as fi perpetuat un fenomen care nu duce la nimic bun - cunosc foarte bine natura umana si deciziile pe care le-am luat au fost fundamentate de calcule economice. Nu vad insa pragmatismul in a accepta fenomenul pirateriei, mai mult, in a ma lasa condus de el, cum au acceptat altii care-si vand pe nimic hartile vechi si nu au resurse sa duca la bun sfarsit ce au inceput. Imi vin in minte niste caini de rasa pe strada, plini de raie. Dar in viata, in comunitati in care toti cainii sunt plini de raie. La un moment dat, caine fiind, ajungi sa te obisnuiesti si daca nu te omoara, te scarpini. Ii umpli si pe ceilalti, fie ca vrei sau nu. Cand raia este atat de usor de tratat. Numai ca sa fii cainele nu neaparat fara raie, cat cel care doreste sa nu mai aiba raie, intr-o comunitate de raiosi, asta necesita si curaj si taria sa infrunti perioada de abstinenta in care nu mai ai contacte deloc cu semenii. Parerea mea este ca in momentul in care vor vedea ca exista si viata inafara raiei/cancerului pirateriei, si ceilalti de pe piata ne vor urma exemplul. Sau ne vor ingropa in statisticile lor in care demonstreaza cote de piata umflate si profituri inexistente.

    Naspa ca sunt "prea afectat" ;) nu cred ca exista cura.

    RăspundețiȘtergere
  17. In 2005-2008 harta de la Garmin era mult mai slaba, acoperire in RO cvasi-inexistenta. Harta pt iGo era si ea mai slaba. Pozitia RoAD in piata era mult mai buna. In acest moment lucrurile nu mai stau chiar asa...

    R: Faceti greseala sa comparati acoperirea din v3.02 cu CNE 2012.20 si Igo8. v4.01 are acoperire aproape dubla fata de iGo-ul cel mai recent si de cel putin 10 ori mai mare decat a lui CNE. O sa postez statistici la momentul lansarii. Niciuna din hartile pe care le-ati mentionat nu este o harta topo. Vom redefini 3D. Nu-mi pun problema ca nu va exista interes pentru ROAD2011, putem sa luam la intamplare orice zona din tara si sa comparam screen-shoturi din cele 3 mentionate (sau orice alta firma). Singurul lucru care o sa se intample la lansarea ROAD2011 este ca ceilalti doi o sa-si scada preturile si mai mult...

    Bogdan Condurateanu

    "

    RăspundețiȘtergere
  18. Domnule Condurateanu:

    E interesant cum de postarea mea anterioara nu a aparut pe blog...

    In schimb am citit dialogurile aparute ulterior si am ajuns la concluzia ca sunteti genul de om care vrea sa para altceva decat este.
    Vorbiti (pentru a va scuza intarzierile) despre faptul ca ROAD este un atlas digital si va deziceti de ideea de harta de navigatie rutiera.
    Mai spuneti ca va adresati celor cu studii superioare, care sunt interesati de cultura si istorie dar nu si de drumuri (nu stiu cine ar fi acestia ???).

    Ca un om cu studii superioare (apropo, am proiect de diploma cu tema: "Harti electronice pentru navigatie rutiera" - deci stiu cam cat de greu e sa faci o harta GPS si sa o modifici) si pasionat de istorie si traditii, trebuie sa va spun ca am auzit de cetati si alte locuri cu importanta istorica si culturala, cu mult inainte de aparitia ROAD.
    Si recunosc, sunt altii mult mai cunoscatori decat mine.
    DAR, mai ales acestia din urma, nu au nevoie de un aparat GPS, ei fiind in stare sa ajunga in orice coltisor din aceasta tara FARA ajutorul unui GPS.

    Pana la urma... de unde stim noi ca ati muncit cu adevarat la harta ? Vorba aia: "... si prostul de gija altuia". Poate asta e adevaratul motiv pentru care nu apar update-uri...

    Ca sa nu mai fiu eu "prostul", am ajuns la concluzia ca nu are rost sa-mi mai pierd timpul cu comentarii, pentru ca sunteti genul de om incapatanat, fara viziune, care niciodata nu recunoaste ca ar fi gresit.


    RESPECT pentru ideea originala de ROAD !!! Pacat ca proiectul nu este administrat pe masura ideii...

    RăspundețiȘtergere
  19. Dan spunea...
    „Pentru domnul Condurateanu:

    LENESUL MAI MULT ALEARGA SI ZGARCITUL MAI MULT PAGUBESTE !!!

    Din pacate, vad la dumneavoastra aceeasi mentalitate dezastruasa sin mediul IT. Toti viseaza la eradicarea pirateriei, cand ar trebui sa fie primii care sa stie ca nu se va realiza niciodata prin masuri de securitate. Singura sansa pentru a eradica pirateria este sa puneti preturi pe care societatea le poate suporta !!! Cu atat mai mult cu cat aveti concurenta chiar si prin firma mama GARMIN, care practica preturi mai modeste in tari cu putere de cumparare mai mare decat la noi.

    Ar trebui sa recunoasteti ca munca nu este in totalitate a dvs, preluand de multe ori harti vechi, facute de altii (de aici aparand si neconcordante cu realitatea din teren), precum si date primite de la utilizatori (chiar si de la cei care nu au cumparat harta). De asemenea, munca dvs este cam aceeasi, chiar daca aveti un client sau mai multi, imprimarea unor cd-uri sau a unor carduri de memorie nefiind o munca care sa va solicite prea mult. Orice firma din lumea asta se asteapta sa fie si piratata, facandu-si socotelile de la inceput in legatura cu aceasta.

    Legat de cei care nu au avut comentarii, va spun cu parere de rau, ca este doar opinia dvs. Multi oameni sunt prea ocupati si nu cunosc blogul acesta, dar sa fiti sigur ca acesti oameni au trecut de mult la alte soft-uri GPS.

    Sper sa aveti puterea sa intelegeti ceea ce am scris ca un sfat SINCER prietenesc. Va repet, eu unul apreciez o harta de acest fel si am recomandat-o la foarte multa lume, dar din pacate raspunsul majoritatii a fost acelasi: vreau o harta la zi, care sa stie toate adresele si sa nu ma duca pe sens interzis.

    Pana la urma cred ca totusi vreti sa mentineti o afacere (din moment ce va zbateti sa criptati harta) si nu sa faceti munca voluntara !!!




    "Domnule Condurateanu:

    E interesant cum de postarea mea anterioara nu a aparut pe blog...

    In schimb am citit dialogurile aparute ulterior si am ajuns la concluzia ca sunteti genul de om care vrea sa para altceva decat este.
    Vorbiti (pentru a va scuza intarzierile) despre faptul ca ROAD este un atlas digital si va deziceti de ideea de harta de navigatie rutiera.
    Mai spuneti ca va adresati celor cu studii superioare, care sunt interesati de cultura si istorie dar nu si de drumuri (nu stiu cine ar fi acestia ???).

    Ca un om cu studii superioare (apropo, am proiect de diploma cu tema: "Harti electronice pentru navigatie rutiera" - deci stiu cam cat de greu e sa faci o harta GPS si sa o modifici) si pasionat de istorie si traditii, trebuie sa va spun ca am auzit de cetati si alte locuri cu importanta istorica si culturala, cu mult inainte de aparitia ROAD.
    Si recunosc, sunt altii mult mai cunoscatori decat mine.
    DAR, mai ales acestia din urma, nu au nevoie de un aparat GPS, ei fiind in stare sa ajunga in orice coltisor din aceasta tara FARA ajutorul unui GPS.

    Pana la urma... de unde stim noi ca ati muncit cu adevarat la harta ? Vorba aia: "... si prostul de gija altuia". Poate asta e adevaratul motiv pentru care nu apar update-uri...

    Ca sa nu mai fiu eu "prostul", am ajuns la concluzia ca nu are rost sa-mi mai pierd timpul cu comentarii, pentru ca sunteti genul de om incapatanat, fara viziune, care niciodata nu recunoaste ca ar fi gresit.


    RESPECT pentru ideea originala de ROAD !!! Pacat ca proiectul nu este administrat pe masura ideii...
    "

    RăspundețiȘtergere
  20. "sa recunoasteti ca munca nu este in totalitate a dvs, preluand de multe ori harti vechi, facute de altii (de aici aparand si neconcordante cu realitatea din teren), precum si date primite de la utilizatori (chiar si de la cei care nu au cumparat harta). De asemenea, munca dvs este cam aceeasi, chiar daca aveti un client sau mai multi, imprimarea unor cd-uri sau a unor carduri de memorie nefiind o munca care sa va solicite prea mult."

    "Prietene",
    Carevasazica Hotul striga primul : Hotii!
    Dumneata pui egal intre munca pe care o fac eu si cea pe care o fac cei care fura munca mea (sa copieze CD-uri si carduri de memorie). Descoperitorii acestei "fabrici de bani" sunt cei care-mi fura munca si o vand pe okazii/forumuri. Cumva ar fi indreptatiti sa faca asta din moment ce, in opinia dumitale, si eu am preluat-o de undeva. Gratis si eventual cu costuri minime, de la voluntari. In acest caz poate ar fi indicat sa ne spui exact ce anume am furat si de unde ca sa stie lumea sa se duca direct la sursa si sa nu mai piarda vremea cu un tip incapatanat si fara viziune ca mine.

    "... de unde stim noi ca ati muncit cu adevarat la harta "

    M-ai prins: tot ce se vede postat pana acum a aparut prin Gratia Divina! Tot ce facem - documentam la misto, tot ce cheltuim - spalam bani. Filmul facut de George Buhnici e plin de efecte speciale, butaforie domle. Iar eu nu sunt deloc ce vreau sa par, sunt un extraterestru verde cu antene.
    Stiu cine esti, tataie, de cand tunai si fulgerai ca folosesc harti de la DTM pe un sit de warez de la noi din Romanica. Nu te-ai schimbat in atatia ani cat sa-ti creasca o coloana vertebrala si sa te prezinti sub altceva decat un mouse si o adresa de IP. danutze

    "am proiect de diploma cu tema: "Harti electronice pentru navigatie rutiera"

    Carevasazica un intelectual... ce pacat ca te-ai oprit acolo... Banuiesc ca esti tata mare al sistemelor de navigatie de la noi, nu-i asa? Bunicule?! Tu esti cu adevarat?! Acum te-a livrat DHL-ul din mina de carbune? Nu ne-ai adus si o harta a Romaniei ca s-o copiem repetitiv si fara prea mari solicitari?

    "am ajuns la concluzia ca nu are rost sa-mi mai pierd timpul cu comentarii"

    Pierderea de timp e numai a mea, ca te-am lasat sa te simti bagat in seama in loc sa-mi vad de harta. Promit ca n-o sa se mai intample.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cateva intrebari:

    O sa fie disponibila pentru iphone? Inteleg sa ca se fac mai multi bani din vanzarea de dispozitive dar in ziua de azi aproape toata lumea are smartphone cu gps si n-ar mai cara degeaba inca un dispoztiv + incarcator.

    Daca da cat o sa coste?

    p.s. Ati putea oferi o versiune "lite" mai ieftina pentru cei interesati doar de harta rutabila, si una "full" pentru cei care-si doresc un atlas complet.

    RăspundețiȘtergere
  22. "1. Nu exista deocamdata posibilitatea rularii ROAD2011 pe iPhone. De acord cu observatia Dvs., problema este de natura tehnologica, nu de vointa a producatorului hartii. iPhone este si preferatul meu.
    2. Este un cosmar logistic gestionarea a doua harti, una lite si alta mai putin lite. In plus Romania a fost dintotdeauna pentru mine una singura, cea pe care o descriem in ROAD. Problema banuiesc ca o puneti din perspectiva banilor, in ideea ca ceva lite ca features ar trebui sa fie lite si ca bani. La ce preturi v-ati gandit, de curiozitate? "


    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  23. Pe garmin.ro aplicatia Garmin Mobile XT Europe cu harta europei costa 329 RON. Daca se adauga ROAD2008 pretul creste la 539 RON. Prin urmare doar harta Romaniei ar costa 209 RON. Un pret mai mic inseamna automat mai multe vanzari. Vorbeati de o investitie initiala de jumatate de milion de euro. La un pret de 25 de euro (100 ron) sunt necesare cel putin 20 000 de licente pentru amortizarea investitiei. Nu cunosc date concrete dar cred ca acest numar nu ar fi greu de atins pentru doua aplicatii, (ios si android), chiar tinand cont de de inevitabila piraterie. Pentru cineva care a dat 1500-2000 roni pentru un smartphone inca 100 pentru o harta completa si actualizata a tarii nu este mult. Sunt convins ca multi dintre cei care pirateaza o fac din nevoie si ar fi fericiti sa palteasca o suma in jurul celei mentionate mai sus atata vreme cat obtin ceea ce au nevoie rapid si fara bataie de cap.

    RăspundețiȘtergere
  24. Raspuns 1:

    "Multumesc pentru raspuns si pentru sugestii.
    1. Nu avem posibilitatea tehnologic sa generam protectie pentru ios, iar pentru Android nici nu ne-am pus problema, este mult prea accesibil si usor de spart, am repeta pur si simplu experienta cu Symbian. Nu cred ca am vandut 50 de licente de GM XT si acum mai avem ramase pe stoc. Este prea usor de piratat, desi am scazut pretul hartii la aproape jumatate pe acea platforma. Sunt smartphone-uri in continuu la oferte de la 1 EUR la 49 EUR, nu toata lumea da 2000 RON pe un aparat. Poate ca ar da 100 RON pe o licenta, experienta mea este ca nu ar da nimic. Din 20000 aparate cate estimam ca sunt pe piata ruland copii piratate GM XT, doar 50 au licenta. Asta da o rata a piratarii de (20000-50)/20000 = 99.75%. Nu am cu ce sa vin sa merite efortul sa atacam asemenea piete. Garmin insusi a abandonat ideea. Asa ca ROAD2011 NU va fi disponibil pe Android, Symbian, ios. Poate pe WM, dar nu de la inceput. Poate si ios, imi place mult conceptul lor de comunitate.
    2. Cand se pune problema sa nu plateasca pentru harta, se vor gasi in permanenta scuze. Ba ca am furat-o, ba ca e prea scumpa, ca nu e de interes ce este "balast" in ea, doar drumurile, ba ca vor doar s-o testeze, ba ca din principiu domniile lor nu dau bani pe software. Mai nou s-a pus problema intr-un mod aparte:

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  25. Raspuns 2:

    "raspunsul majoritatii a fost acelasi: vreau o harta la zi, care sa stie toate adresele si sa nu ma duca pe sens interzis."

    TOATE adresele si TOATE sensurile unice NU le stie nici-o harta, nici mama hartilor, de la niciun producator, de oriunde ar proveni aceasta. (Daca-ar fi fost asa nu trebuia sa facem noi harta asta). Este imposibil la ce dinamica inregistreaza piata imobiliara din Romania si la cat de multe se schimba si se adauga la capitolul drumuri. Tot ce putem noi sa facem este sa incercam sa fim la zi, sa ascultam ce ne spune clientul si sa venim mai repede cu schimbarile care au loc. Or asta este un proces care costa bani si daca nimeni nu plateste pentru el, nu avem cum sa il facem. In Romania sunt zeci de localitati la care s-a trecut de la numerotarea stradala de genul la . Exemplu aici, aproape, in Domnesti (IF). In Bucuresti, intr-un singur cvartal micut din zona Magheru-Rosetti-Verona au aparut 25 de sensuri unice NOI si s-au schimbat 3. In Bragadiru (IF) a aparut un cartier nou. In judetul Tulcea s-a schimbat numerotatia stradala la peste 20 de localitati... (La unele s-au terminat banii si au apucat sa puna adresele noi doar pe jumatate din garduri.) Inainte sa fi apucat sa publicam vechea numerotare. Ia din nou totul la mana si adauga, schimba, modifica, verifica... Este criminal de tinut pasul cu asa ceva. Putem s-o facem, vrem s-o facem, dar nimeni nu vrea sa plateasca pentru un asemenea efort... Stimabilul care-mi spunea ca fur datele de undeva si ca doar copiez ceva ce exista deja nu a fost in masura sa produca macar un singur link... Mai rau, pentru cineva care pretinde ca este intelectual, confunda - desigur voit - efortul de a SCRIE o CARTE cu cel de A o COPIA la XEROX. Atata vreme cat se face nu numai efortul de intretinere si imbunatatire al hartii, dar si de documentare al acestuia - in Jurnalul Hartii - nu vad de ce mai sunt in continuare manjit cu acuzatii de furt. Daca respectivul ar avea curajul sa se prezinte, i-as intenta proces de calomnie, pentru ca exact acesta este termenul juridic pentru ce face domnia sa.
    Nu exista o harta care sa le aibe pe toate. Scuza ca ne duce pe interzis si ca nu stie toate adresele este doar un pretext. Odata ce voi scoate harta protejata, voi putea sa fac toate update-urile la timp, trimestrial si oricine care-mi va returna harta pe motiv de incompletitudine (fara sa-mi fi comunicat ca exista o eroare in harta pe care eu s-o fi apucat s-o remediez in noul update) va fi blacklisted in sensul ca niciodata nu i se va mai activa vreodata vreo licenta de ROAD pentru acel UNIT ID. Lista de UNIT ID-uri blocate va fi disponibila pe site la noi pentru ca amatorii de chilipiruri de pe forumuri sa stie dinainte de ce costa un aparat atat de ieftin...
    3. Nu ne-am pus problema sa recuperam cei 500000 EUR prin vanzarile de pana acum, ci macar cei 100000 EUR cat a costat trecerea de la 3.02 la 4.01. Or aicea este mult mai simplu sa gasim 1000 de clienti care chiar sa fie interesati de tot ce este in harta si care sa aibe disponibil - in medie - 100 EUR/licenta dintre clientii de Garmin pe care deja ii avem, decat sa convingem 20000 de pe o piata care nu ne apartine si care traiesc cu mitul ca daca e soft, atunci cu siguranta trebuie sa fie gratis, sa scoata din buzunar nu 100 RON, ci 50 RON. Asta este in fond si la urma urmei decizia fiecaruia cand isi cumpara o scula de navigatie sa se asigure ca va avea update-uri nu doar de forma, ci si de continut. Harta ROAD cu tehnologie Garmin va fi disponibila DOAR pe dispozitive Garmin."

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  26. "Sunt sanse foarte mari sa fie lansat in Octombrie 2011.

    Bogdan Condurateanu"

    RăspundețiȘtergere
  27. Trece si octombrie peste 3 zile..... noutati ?

    RăspundețiȘtergere
  28. O sa mai intarziem maxim 2-3 saptamani, sa punem la punct cateva probleme tehnice care au iesit la suprafata la ultimele testari.

    Multumesc pentru intelegere.
    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere